Waar zijn jullie servers gevestigd?

Onze servers zijn gevestigd in meerdere InterDC Datacenters te Enschede & Hengelo (Nederland) en bij Equinix en Previder (Nederland).

Meer informatie is te vinden op datacenter pagina.

Wat zijn de configuraties van jullie servers?

We hebben honderden servers, waarvan er een aantal gebruikt wordt voor shared webhosting en resellerhosting. Iedere server beschikt over minimaal 6 cores en 24gb ram. Opslag is op SSD disken. Meer informatie is op de volgende pagina terug te vinden: Server specificaties.

Is PHP en MySQL ondersteund op jullie server?

Ja PHP en MySQL is ondersteund op onze servers.

In het Directadmin controle paneel kan een keuze gemaakt worden welke PHP versie u wilt gebruiken.

Hebben jullie een KvK en BTW nummer?

KvK nummer: 08128208
BTW-nummer: NL001249570B26

Hoe verhuis ik een domein naam bij een ander
bedrijf naar jullie toe?

Ga naar uw huidige domeinprovider en vraag daar de verhuissleutel of verhuiscode van het domein aan (ook epp code of token genoemd). Deze code voert u in bij de verhuizingaanvraag in ons systeem. Het domein wordt binnen 24 verhuisd en kan maximaal 5 werkdagen duren voordat de verhuizing compleet is.
Zie ook het kopje bijzonderheden bij verhuizingen voor meer informatie.

Welke bijzonderheden bestaan er bij het verhuizen van een domein?

Alle domeinen

U heeft een verhuiscode nodig om het domein te verhuizen. Deze kunt u aanvragen bij uw huidige domeinprovider. Deze code wordt soms ook EPP code, token of verhuissleutel genoemd.

COM / NET / ORG / INFO / US / BIZ

De register lock moet van het domein afgehaald zijn (indien aanwezig) voordat het domein verhuisd kan worden. Dit kan u door de huidige domeinprovider laten doen.

NL

Indien de verhuizing geweigerd wordt kan met het volgende formulier de verhuizing alsnog in gang gezet worden: Verhuizingformulier.pdf.

NU

Het volgende formulier moet ingevuld en ondertekend worden.

Kan ik mijn domeinnaam later wijzigen?

Nee dit kan niet. U kan dan het domein laten eindigen, en een nieuwe aanvragen. Het is wel mogelijk de houder en/of nameservers van het domein te wijzigen.

Kan ik de nameservers van mijn domein kosteloos wijzigen?

Ja, u kunt zo vaak als u wilt de nameservers kosteloos wijzigen via ons bestelsysteem.

Hoe kan ik de eigenaar van een domein veranderen?

U kunt via ons bestelsysteem voor de meeste domeinen een whois/eigenaar verandering aanvragen. De meeste aanvragen worden binnen 24 uur verwerkt en brengen geen extra kosten met zich mee. Bij sommige extensies kan een wijziging wel tot 5 werkdagen duren.

Daarnaast zijn er een paar uitzonderingen:

Ook kan het zijn dat bepaalde extensies geld in rekening brengen voor de wijziging:

  • .be: Opnieuw de registratiekosten voor 1 jaar.
  • .eu: Opnieuw de registratiekosten voor 1 jaar.
  • .nu: Opnieuw de registratiekosten voor 1 jaar.

Waar kan ik inloggen op het control paneel?

Door naar het volgende adres te gaan: http://uwdomeinnaam.nl:2222. Deze werkt alleen wanneer uw domein actief is op onze servers. Anders kan u inloggen op http://195.22.100.5:2222 of http://195.22.100.25:2222.

Inloggen doet u met het verkregen gebruikersnaam en wachtwoord.

Hoe kan ik mijn bestanden uploaden?

Dit kan via FTP of de Filemanager in het control paneel. Als u met ftp wil inloggen kunt u een ftp client downloaden of in uw Internet Explorer het volgende adres intikken: ftp://ftp.uwdomein.nl of ftp://195.22.100.5 of .25 als het domein nog niet geladen is.

Kan ik mijn site bekijken voordat het domein goed staat?

Ja, dit kan. U kunt naar de via de volgende link uw site opvragen: http://195.22.100.5/~gebruikersnaam/ of http://195.22.100.25/~gebruikersnaam.

Hoe voer ik acties uit op het control paneel?

We hebben hier een complete beschrijving voor gemaakt, te vinden op www.icehosting.nl/helpdesk/handleiding/.

Wat gebeurd er als ik mijn dataverkeer heb verbruikt?

Dan word uw account stilgezet, U kunt op dat moment meer dataverkeer bijkopen (achteraf). 1 gb dataverkeer kost 1 euro. Begin van de maand begint u weer opnieuw met het dataverkeer. Dataverkeer kan niet mee worden genomen naar de volgende maand. Op aanvraag kunnen wij ervoor zorgen dat uw site niet offline gaat, extra gebruikte gigabytes worden bij de volgende maand gefactureerd.

Hoe stel ik mijn e-mail in?

E-mail kan via webmail of via uw favoriete mailprogramma bekeken worden.

Webmail
Is te vinden via uwdomein.nl/roundcube. Daar kunt u tevens testen of uw e-mail/password combinatie werkt.

Mail programma
U kunt via IMAP als via POP3 inloggen. Bij IMAP blijven de mailtjes bij ons op de server opgeslagen en kunt u uw mailbox vanaf meerdere computers en webmail bekijken. Ook handig wanneer u meerdere collega's één mailbox delen. Bij POP3 wordt de mail opgehaald en bewaard op uw lokale computer. Mocht uw computer kapot gaan dan zijn alle mailtjes weg. Wij raden IMAP aan.

Om uw mailprogramma in te stellen is het belangrijk om uit te zoeken op welke server u van ons staat. Vaak is dat server97.icehosting.nl maar ook andere nummers kunnen voorkomen. Onderstaande voorbeeld is gebasseerd op server97, mocht u op een andere server staan dan kunt u het nummer van de server aanpassen naar dat van u.

Inloggen met:
Uw e-mail adres
Wachtwoord

Inkomende mailserver
server97. icehosting.nl
IMAP poort met SSL: 993
IMAP poort zonder SSL: 143
POP3 poort met SSL 995
POP3 poort zonder SSL: 110

Uitgaande mailserver (SMTP)
server97.icehosting.nl
Poort: 587
Poort met SSL: 465
Voor uitgaande mail heb je authenticatie nodig (zelfde gegevens als uw e-mail box).

Wij raden aan dat u zoveel mogelijk SSL gebruikt, hiermee zet u een beveiligde verbinding op en kan niemand meekijken. Let op dat dit natuurlijk ook uw mailprogramma moet ondersteunen.

Is overresellen toegestaan?

Ja dat is toegestaan. Maar let op, wanneer het resellerpakket geen vrije ruimte heeft of dataverkeer loop je kans dat ook de eindgebruikers hierdoor beïnvloed raken.

Hoeveel domeinen / accounts mag ik aanmaken op mijn reseller account?

U kunt zo veel domeinen en accounts aanmaken op uw account. Zolang er legaal materiaal op staat zal niemand u hierop aanspreken.

Uw vraag?

Staat uw vraag er niet tussen? Dan kunt u ons hier contacteren, zie de helpdesk pagina voor meer informatie.